In cautarea linistii pierdute!

med

Asa cum spuneam in articolul trecut, linistea nu este un produs al meditatiei, ci meditatia in sine.

Cum este si firesc, dupa ce ai fost indoctrinat sa privesti doar in exterior, este dificil sa te reintorci la tine. In prima faza, pana devine obisnuinta, este nevoie de efort constient si de o disciplina pe care sa o urmezi. Stiu ca de acest cuvant, disciplina, se tem majoritatea oamenilor, dar te asigur ca nu este atat de greu pe cat pare.

Cum spune Buddha, la inceput urmezi tu disciplina, pentru ca apoi sa te urmeze ea pe tine. Aceasta presupune ca tu sa repeti practica pana cand devine obisnuinta.

Sa vorbim asadar despre pasii concreti pe care ii ai de facut pentru a gasi mult ravnita liniste.

 

        1. Observa corpul

Osho a fost unul dintre maestrii care recomanda acest lucru si o face dintr-un motiv intemeiat. Chiar a inventat in acest scop o tehnica ce poarta numele de “Meditatie Dinamica”, care are scopul sa il ajute pe discipol sa curete tensiunile interne.

Majoritatea tehnicilor de meditatie au fost concepute acum cateva mii de ani, cand oamenii isi castigau existenta in cu totul alt mod. Cei mai multi dintre ei executau munci care presupuneau efort fizic intens, iar rezultatul era ca descarcau aceste tensiuni.

Era o forma de catharsis ce ardea energiile mentale negative, care in acest mod nu se mai depuneau in muschi. Astazi, majoritatea oamenilor sunt sedentari, iar energia rezultata din activitatea mentala se depune.  Mintea nu localizata in cap sau in creier, ci in tot corpul si in consecinta, pentru a elimina aceste toxine mentale, este nevoie de efort fizic intens constient.

De aceea, a practica direct tehnici care presupun sa te asezi si sa nu faci nimic, este o cale sigura spre nebunie. In acest context, afirmatia “lenea este un pacat” se potriveste perfect. Este pacat pentru ca permit energiei negative sa se depoziteze si sa altereze spiritul divin. Daca nu stiai, in toate manastirile din lume calugarii muncesc fizic tocmai din acest motiv.

Asadar, inainte de a te aseza, fa efort fizic constient, iar peste zi, antreneaza-te in a-ti urmari miscarile corpului, oricare ar fi acestea: mancat, mers, dormit, vorbit etc.

 

        2. Observa respiratia

Respiratia este cea mai apropiata de tine si cea mai intima actiune pe care o poti face in relatia cu Existenta. In fiecare secunda mori si renasti, inspirand si expirand aer. Respiratia corecta este cea abdominala sau cea copil, cum i se mai spune. Este respiratia cu care venim  pe lume.

Pe masura ce crestem, majoritatea dintre noi pierdem capacitatea de a respira corect datorita intensificarii activitatii mentale, orientata spre rationalizare excesiva. Cu cat mintea este mai incarcata de ganduri, cu atat respiratia se muta spre partea superioara a cutiei toracice si asa se intampla ca cei mai multi oameni respira insuficient si deci incorect.

Rezultatul este ca in lipsa oxigenului se inmultesc starile de anxientate, apar atacurile de panica, stresul este o constanta si devii foarte usor iritabil. De ce? Pentru ca organismul tau este in stare de alerta si face orice pentru a te obliga sa respiri. Toate aceste stari pot fi rezolvate foarte usor aducand mai mult oxigen in corp.

Pentru a te obisnui sa respiri corect, fa acest lucru in doua etape: intai respira fortat de 4-5 ori, inspirand si expirand profund, apoi observa cum decurg cei patru pasi ai respiratiei: inspira, pauza, expira, pauza.

In prima parte implica-te pentru a forta respiratia, iar in a doua etapa lasa respiratia sa curga natural, observand unde se duce aerul.

 

        3. Observa gandurile

Aceasta este cea mai dificila dintre actiuni si este recomandat sa treci la ea doar dupa ce detii controlul primelor doua. In toate sistemele, in special in yoga si arte martiale, discipolul trebuia sa le fi stapanit perfect pe primele doua, inainte de a trece la contemplarea gandurilor.

De ce se intampla acest lucru? Raspunsul este simplu..Cum ai putea sa iti stapanesti mintea, daca nu iti poti stapani corpul si nu iti poti urmari respiratia?

Primele doua sunt doar pasi pregatitori pentru trecerea la ultimul nivel, cel al contemplarii.

Corpul este grosier,constant, foarte usor de urmarit. Respiratia este mai fina, insa tot constanta si materiala. Gandurile sunt  si imateriale si inconstante. Cum ai putea sa ii recomanzi unui  neinitiat sa se aseze si sa inceapa sa le urmareasca?

Este imposibil ca acesta sa poata face acest lucru. Cum spuneam, este cale sigura spre nebunie. Cu cat incerci sa controlezi gandurile, cu atat ele devin mai puternice.

Gandurile dispar prin observare, nu prin lupta. Este nevoie in primul rand de disciplina, apoi de blandete.

Cum ii spunea Buddha unui discipol incrancenat: atitudinea ta trebuie sa fie precum coardele unui instrument bine acordat.

In concluzie, daca doresti sa iti gasesti linistea, incepe cu inceputul si ca sa iti fie si mai usor, iti voi da un punct de reper secret. Ai intotdeauna la indemana doi indicatori, care iti vor semnala daca esti sau nu pe drumul cel bun: stresul si bucuria.

Daca ceea ce faci genereaza stres, este clar ca faci ceva gresit. Cand simti bucurie, continua.

 

Spune-le si prietenilor:
0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

PaulAvram.ro ©2018 - Toate drepturile rezervate.

Mentenata Web: WPhosting.ro

sau

Log in with your credentials

sau     Creați un cont

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account